Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Montajı yapılmış ürün iade edilir mi?
CAYMA HAKKI: İlgili mevzuata göre, cayma hakkı kapsamında “ürünün yeniden satılabilirlik durumunun kaybolmamış olması” gerekmektedir. Bu nedenle, servis tarafından kurulumu yapılan ürünler cayma hakkı kapsamında iade edilemez.
Kurulumu yapılmamış beyaz eşya iade edilir mi?
Ürünün teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde iade kodu oluşturabilirsiniz. Ürünün kurulumu yapılmamış olması gerekmektedir. Kurulumu yapılmış ürünler iade edilemez.
Ürün açıldıktan sonra iade edilir mi?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
Kutusu açılmış beyaz eşya iade edilir mi?
Ayrıca Yönetmelik gereği, cayma hakkı süresi sona ermeden önce tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması mümkün değildir. Kutusu açılmış ve montajı yapılmış ürünler iade edilemez.
Memnun kalınmayan beyaz eşya iade edilir mi?
Tüketici hukuku kapsamında “cayma hakkı”, “tüketiciye memnun kalmadığı bir mal veya hizmeti geri verme hakkı” olarak tanımlanmakla birlikte, TKHK’da tüketicinin “taksitsiz” satıştan cayma hakkına ilişkin bir hüküm bulunmamaktadır.
Beyaz eşya kaç gün içinde iade edilir?
Alıcının ürünü iade etmesi için ne kadar süresi vardır? Alıcı, malları teslim aldığı tarihten itibaren 30 gün içinde yazılı olarak iade talebini e-posta adresimize() göndererek iade hakkını kullanabilir.
Beyaz eşya tüketici hakları nelerdir?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız mal ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Kurulumu yapılmayan beyaz eşyanın garantisi başlar mı?
Garanti kapsamı Ev aletleri için 2 yıllık Miele garantisi geçerlidir. Ürün garantisi kurulum gününde başlar. Fatura tarihinden itibaren 3 yıl içinde kurulmayan ürünler için garanti verilmez.
Arçelikten alınan ürün iade edilir mi?
Alıcı; Arçelik Pazarlama A.Ş.’ye mal/hizmet bedelini ödemekle, ürün bedelini Satıcı’ya ödemiş sayılır. Müşteri, ürünü teslim aldığı tarihten itibaren 15 (onbeş) gün içinde; herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
İadesi olmayan ürünler nelerdir?
Buna göre aşağıdaki ürün grupları ve ürünler iade hakkından muaftır: – Teknoloji ürünleri* – Hijyen ve sağlık ürünleri – Değerli metaller – Hizmetler … – Son kullanma tarihi olan ürünler – Kişiselleştirilmiş ürünler – Kopyalanabilen elektronik ürünler.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malları göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.
Satıcının iade almama hakkı var mı?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazada görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya değiştirilen ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Her mağaza iade kabul etmek zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, bir mağaza veya işletmede inceleme yoluyla satın alınan ürünler için bir cayma hakkı öngörmemektedir. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme yapmakla yükümlü değildir.