175 telefon numarası ne için kullanılır?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi uygulaması” olarak hizmet vermektedir.
Tüketici haklarına şikayet nasıl yapılır?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Dolayısıyla tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Alo 175 hangi saatlerde çalışıyor?
24 saat hizmet veriyorlar.
175 hangi hattın numarası?
NotrufnummernNotfallkontaktnummernRettungsdienst (Alo-Rettungswagen)112Alo-Polizei153Verbraucherinformationstelefon175Waldbrand17718 weitere Leitungen
Alo 175 ne iş yapar?
Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.
Bilinçli tüketici hakları nelerdir?
Temel tüketici hakları nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı … Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı … Ekonomik çıkarların korunması (seçim hakkı) … Bilgi edinme hakkı (bilgi edinme hakkı) … Bilgi edinme hakkı … Tazminat hakkı (zarar tazminatı hakkı) … Örgütlenme ve temsil (duyulma hakkı) … Temel tüketici haklarıDaha fazla makale…
Tüketici hakları hangi konularla ilgilenir?
Temel ve evrensel tüketici hakları; temel ihtiyaçların karşılanması, sağlık ve güvenliğin korunması, ekonomik çıkarların korunması, bilgilenme, ücretlendirilme, temsil edilme ve sağlıklı bir çevrede yaşama gibi unsurları içerir.
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?
2024 yılı için uyuşmazlık değeri 104.000,00 TL (yüzdörtbin) Türk Lirası’nın altında olan tüketici uyuşmazlıklarında Bartın İl Tüketici Hakem Heyetimize başvuruda bulunulabilir.
Alo 170 hangi konularda yardımcı olur?
Geçtiğimiz yıl Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın “ALO 170” İletişim Merkezi’ne ve www..tr internet sitesine 20 milyondan fazla ihbar/şikayet ulaştı. Çalışanlar, detaylı bir şekilde şikâyette bulunarak İŞVERENLERİNE bildirimde bulunuyor.
173 neyin numarası?
Önemli telefon numaralarıYangın alarmı110Alo GürültüAlo İzci Kan Bilgi Merkezi.
Para iadesi yapmayan firma nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
175 neden aranır?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ALO 175 tüketici danışma iletişim hattı şu anda tüketicilerimize açıktır. Alo 175 tüketici bilgilendirme hattı, tüketicilerimizin insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk oluşturan ürün ve şirketleri bildirmelerine ve sorunları hakkında bilgi almalarına olanak sağlamaktadır.
Tüketici haklarına nasıl şikayet ederim?
Diğer taraf, komisyonun sizin lehinize verdiği karara uymazsa tüketici mahkemesine başvurmanız gerekir. NASIL BAŞVURULUR? Şikayet konusunu ve ekindeki belgeleri (fatura, satın alma fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) içeren bir dilekçe ile şahsen başvuruda bulunabilirsiniz.
178 neyin numarası?
Vatandaşların RTÜK’e daha kolay ve hızlı ulaşabilmesi için RTÜK İletişim Merkezi’nin yeni numarası Alo 178 oldu. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, “Açık Kapı İletişimi” sloganıyla vatandaşlarla daha yakın iletişim kurma yolunda bir adım daha attı.
Tüketici şikayetleri için hangi numarayı aramalıyız?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı: Ev sahibinden baskı ve hakaret. Yeni bir eve taşındık. Kira 3 gün gecikti, ev sahibi arayıp kirayı istiyor ve bana hakaret ediyor. “Kirayı öde ve evi boşalt.” diyor. 6 ay…
173 neyin numarası?
Önemli telefon numaralarıYangın alarmı110Gürültü alarmıMerhaba Scout Blood Bilgi Merkezi.
Tüketici hakları için başvurulacak kurumlar nelerdir?
İllerde Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde, ilçelerde Kaymakamlıklar bünyesinde tüketici uyuşmazlık çözüm komisyonları kurulmuştur. Bazı illerde tüketici mahkemeleri kurulmuştur. Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurulabilir.)
177 neyin numarası?
Bilindiği üzere ülkemizde acil durum numaraları; 110 Yangın İhbar, 112 Hızır İmdat, 122 Alo AFAD (Afet ve Acil Durum), 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik İhbar hatlarıdır.