İçeriğe geç

Tüketici Aldığı Malı Iade Edebilir Mi

Tüketicinin iade hakkı var mı?

(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya gönderilmesi yeterlidir.

Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?

Mağazadan satın alınan ürünün iade edilebilmesi için kullanılmamış, orijinal ambalajında ​​ve satılabilir durumda olması gerekir. Ürün arızalı olmadığı sürece mağazalar genellikle tüketiciye iade hakkı vermez. Satın aldığınız mağaza farklı bir politika uyguluyorsa bu durum değişebilir.

Satıcı iade almak zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Hangi ürünler geri iade edilemez?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

İade kabul etmemek yasal mıdır?

Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri uyarınca, satın aldığımız malın ayıplı veya satın alma şeklimize göre arızalı olmaması durumunda dahi, herhangi bir gerekçe göstermeden satın aldığımız maldan cayma hakkına sahibiz.

Bir malın iadesi kaç gündür?

Mesafeli alışverişlerde satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketicinin ödediği tutarı iade etmek zorundadır. Ayrıca tüketici, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde satın aldığı malı iade etmek zorundadır.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.

Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?

Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.

Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?

Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.

Çayma hakkımı nasıl kullanırım?

Tüketici, cayma hakkını satıcıya, tedarikçiye veya aracı hizmet sağlayıcıya karşı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla kullanmalıdır. Cayma hakkı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla, yani SMS, e-posta, internet, CD, DVD, hafıza kartı gibi araç veya medya aracılığıyla kullanılabilir.

Koşulsuz iade hakkı nedir?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Bir ürün hangi şartlarda iade edilir?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Mağazadan alınan ürün nasıl iade edilir?

Tüketici, cayma hakkını kullandığını yazılı olarak satıcıya bildirmelidir. Satıcı, cayma bildirimini aldığını teyit ederek, 14 gün içinde herhangi bir kesinti yapmadan ürünün fiyatını iade etmelidir. İnternet üzerinden değişim veya iade yapılmayacağını iddia etmek yasaktır.

Memnun kalınmayan beyaz eşya iade edilir mi?

Tüketici hukuku kapsamında “cayma hakkı”, “tüketiciye memnun kalmadığı bir mal veya hizmeti geri verme hakkı” olarak tanımlanmakla birlikte, TKHK’da tüketicinin “taksitsiz” satıştan cayma hakkına ilişkin bir hüküm bulunmamaktadır.

Ürün iade hakkı ne kadardır?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

14 gün içinde iade hakkı kalktı mı?

Burada da aynı durum geçerlidir: Satıcı tüketiciyi cayma hakkı konusunda usulüne uygun şekilde bilgilendirmemişse, tüketici cayma hakkını kullanmak için on dört günlük bir süreye bağlı değildir. Bu süre, cayma süresinin bitiminden bir yıl sonra sona erer.

Koşulsuz iade hakkı nedir?

Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar ürünü 7 ila 7 gün içinde iade eder ve bazıları da ürünü aynı gün koşulsuz iade eder.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.

Tavsiyeli Bağlantılar: Küre Isimleri Nelerdir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort deneme bonusu veren siteler 2025
Sitemap
casipol